Wat doet een medewerker van een woningcorporatie?

Een medewerker van een woningcorporatie houdt zich bezig met sociale problematiek en leefbaarheid in wijken. Voorbeelden van deze functies zijn huismeester, wijkbeheerder, medewerker bewonerszaken en sociaal beheerder. We bekijken hier specifiek de rol van een beheerder leefomgeving.

Wat doet de beheerder leefomgeving?

  • De beheerder houdt toezicht op afspraken die met bewoners zijn gemaakt over woningcomplexen. Informeert, adviseert en mobiliseert betrokken partijen, zoals huurders, leveranciers en bewoners.
  • Daarnaast richt de beheerder zich ook op technisch en sociaal beheer.
  • De beheerder heeft veel contact met bewoners en signaleert problemen rond woningen en sociale kwesties.

Met welke vragen kun je bij de medewerker woningcorporatie terecht?

Je kunt vooral bij de medewerker terecht met vragen over de woning. Die fungeert ook als de ogen en oren van de wijk. Samen met andere professionals zoekt de medewerker naar samenwerking als het niet goed gaat met een bewoner. Als er goed contact is met een bewoner, kan de medewerker woningcorporatie de welzijnsmedewerker ondersteunen bij gesprekken.

Werkt vooral veel samen met:

  • De wijkagent
  • Stadstoezicht houders
  • De gemeentelijke wijkopzichter
  • Opbouwwerkers vanuit welzijn
  • Bewonersinitiatieven en -commissies
  • Zorgorganisaties

Gerelateerde producten & diensten

Hier vind je een lijst van producten & diensten op KijkindeKernen.nl die gerelateerd zijn aan het onderwerp van dit artikel. Klik op een product of dienst om meer informatie te bekijken en ontdek hoe deze je verder kunnen helpen met het onderwerp.


Bekijk volgend artikel: Wat doet een praktijkverpleegkundige ouderenzorg?