Het aantal aanvragen voor onder andere huishoudelijke ondersteuning, hulpmiddelen, begeleiding en dagbesteding bij het Maatschappelijk Netwerk Voorst (MNV) is de afgelopen periode fors toegenomen. Door de coronacrisis ontstaan er meer hulpvragen, en hebben inwoners langer gewacht met het indienen van hun aanvraag. Dit leidt tot een stuwmeer van aanvragen en hierdoor duurt het langer voordat het MNV contact kan opnemen met de klant. Dit betekent helaas dat het MNV niet langer kan garanderen dat er binnen twee weken contact wordt opgenomen. De gemiddelde wachttijd is opgelopen naar 5 á 6 weken. De verwachting is dat dit nog zeker tot het eind van dit jaar duurt. De langere wachttijd geldt niet voor aanvragen voor jeugdhulp bij het CJG Voorst.
Hulpvragen
Het Maatschappelijk Netwerk Voorst is de plek waar inwoners vragen kunnen stellen over onderwerpen als langer zelfstandig wonen, ondersteuning thuis, hulp bij financiële zorgen en zorgen om een familielid of kennis. De medewerkers van het MNV geven advies en helpen inwoners verder naar de meest passende vorm van hulp. Heeft u een (hulp)vraag, bel dan met het MNV. Zij zijn iedere werkdag van 08.30 uur tot 12.30 uur bereikbaar via 0571-74 51 11. U kunt uw vraag ook per mail stellen via